Monday Macro


Monday is macro time, and I love it. I was shooting fall shots this morning for the next online magazine, with the abundance of fruits and flowers we have right now. I'll miss the summer, but I definitely love the fall light and colors.
_____
Montag ist immer Makro-Tag, und ich liebe das. Ich habe heute Morgen Herbstfotos für das nächste Online-Magazin gemacht, mit der Fülle an Früchten und Blumen, die es gerade gibt. Ich werde den Sommer vermissen, aber ich liebe auch das Herbstlicht und die herbstlichen Farben.




More beautiful macro photos you'll find here - don't miss them!
Hier sind die Links zu viel mehr wundervollen Macro-Fotos - verpasst sie nicht!


Pin It!

11 Kommentare:

me dLux | 3. September 2012 um 11:02

Ist das obere eine Artischocke? Liebe ich, ist so richtig oldschool!!

Dir einen wunderbaren Wochenanfang... wir wären jetzt übrigens schon 4 für ein Bloggertreffen ;)

LG die andere Katrin

Katrin | 3. September 2012 um 11:26

Ja, das ist eine Artischocke. Und ich wollte das Ganze ein bißchen wie Bilder alter Meister aufbauen, dunkel, aber 'Malen mit Licht'. Oldschool klingt natürlich cooler.

Bloggertreffen: Ja, wann? Irgendein Samstag in nächster Zeit?

Stewart M | 3. September 2012 um 12:29

They look good enough to eat!! Great shots.

Stewart M

Gunilla Bäck | 3. September 2012 um 12:48

I love the last photo, those colors are so delicious.

w | 3. September 2012 um 14:46

oh artichoke! love the shot! i could peel each layer back!

Judy | 3. September 2012 um 16:04

Gorgeous!! I can't decide whether I like the second or the third capture better...
I love the broken board with the artichoke, but then the dahlia with the plum is just exquisite!

Katrin | 3. September 2012 um 16:13

Thank you for all the positive feedback. I learned a lot while doing this shots. Still, natural light is the main secret. And dark backgrounds as in the third picture give amazing effects. And a little bit of luck is helpful, too ...

Lena | 3. September 2012 um 16:38

Ich liebe Artischocken, sie schmecken göttlich und sehen dazu noch so wunderschön aus. Der Stil deiner Bilder gefällt mir übrigens sehr.

Molly | 3. September 2012 um 18:50

I have not eaten Artichoke for years... it is delicious stuff though

Mollyxxx

Pat | 3. September 2012 um 20:17

Love the textures and colors of these veggies.

Robin aka Gotham Girl | 4. September 2012 um 20:47

Love, Love, Love the colors in the last photo! My favorite!

Kommentar veröffentlichen

I'd love to hear from you - Eure Kommentare sind das Schönste am Bloggen ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...