Life and art



Many, many years ago, I made a children's book about an ant-eater with my first ever digital illustrations. In German, the name is ant-bear, so this story is about an ant-eater who believes to be a bear. And of course fails in all bear-related disciplines. Plus, he hates fish. My favourite picture was the one with the aqueduct, so I was very happy to see one in Gozo.
With this picture, I won the second place in an illustration contest - and a boyfriend ... but that's a different story.
_____
Vor sehr vielen Jahren habe ich mit meinen ersten digitalen Illustrationen überhaupt ein Kinderbuch gemacht über einen Ameisenbär, der glaubt, ein Bär zu sein. Und natürlich scheitert er völlig in allen bärigen Disziplinen. Und er hasst Fisch. Mein Lieblingsbild war das mit dem Aquädukt im Hintergrund, deshalb habe ich mich sehr gefreut, auf Gozo einen zu sehen.
Für dieses Bild habe ich den zweiten Preis in einem Illustrationswettbewerb gewonnen- und einen Freund, aber das ist wieder eine andere Geschichte.
Pin It!

3 Kommentare:

Stewart M | 9. April 2013 um 11:10

The illustration is great and the story sounds better! I think it needs to be re-published!

Cheers - Stewart M - Melbourne

chai-and-chardonnay.blogspot.com | 9. April 2013 um 13:13

Ach ja....wir halten unsere Ausgabe in Ehren!

Robin aka Gotham Girl | 9. April 2013 um 14:41

This so made me smile this morning!

Kommentar veröffentlichen

I'd love to hear from you - Eure Kommentare sind das Schönste am Bloggen ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...