Chinese New Year




A few years ago, when the new year had started not too nice for a friend an me, we decided to start anew with the Chinese New Year. If you should feel like that, you have another chance today! Last year was the year of the snake, which is supposed to be a bit tough and arduous. Today begins the year of the horse - which hopefully will be fast and hassle-free!
(artwork: Norbert Goertz)
_____
Vor ein paar Jahren hatte das neue Jahr für eine Freundin und mich nicht besonders gut begonnen, daher haben wir beschlossen, mit dem chinesischen Neujahr noch einmal neu mit dem Jahr anzufangen. Falls es Euch ähnlich ergangen sein sollte, habt Ihr heute noch einmal eine Chance. Letztes Jahr war das Jahr der Schlange, von dem man sagt, dass es etwas zäh und mühsam sei. Heute beginnt das Jahr des Pferdes - das hoffentlich schnell und mühelos ist!
(artwork: Norbert Goertz)
Pin It!

1 Kommentare:

Gotham Girl | 2. Februar 2014 um 00:15

What a wonderful idea to begin again with the Chinese New Year!! I'm so missing not being in MY city right now. Chinese New Year in Chinatown is so awesome!!

Kommentar veröffentlichen

I'd love to hear from you - Eure Kommentare sind das Schönste am Bloggen ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...