Friday food photo, fall edition (and photo therapy)



I'm sitting over my tax declaration, and I can't deny anymore that the summer is over; time for some photo therapy. Plus, I found a new vegetable on the market: 'nut pumpkin'. Did you ever hear about it?
Imagine my surprise when I cut it and found this extremely bright orange inside (I didn't do any color correction in these pictures). And it's supern tasty! I just baked it for about 20 minutes and sprinkled it with olive oil and salt.
_____
Ich sitze an meiner Steuererklärung und kann inzwischen nicht mehr so tun, als sei der Sommer nicht vorbei; Zeit für ein bißchen Fototherapie. Und ich hatte auf dem Markt ein neues Gemüse entdeckt, 'Nusskürbis' - kanntet Ihr den schon? Ich war ziemlich überrascht, als ich ihn aufgeschnitten und diese leuchtene Orange vorgefunden habe (ich habe in diese Fotos keine Farbkorrektur gemacht). Und dazu ist er noch superlecker! Ich habe ihn einfach ca. 20 Minuten lang gebacken und Olivenöl und Salz darübergegeben.




 
 

Pin It!

1 Kommentare:

Gotham Girl | 5. Oktober 2013 um 01:29

Oh how I love your food photography. The third one is just exquisite!

Kommentar veröffentlichen

I'd love to hear from you - Eure Kommentare sind das Schönste am Bloggen ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...