Travel log: Along the Rhine side



Seeing seagulls always make me get wanderlust. Even when I see them about 15 minutes from my home, biking to see my tax advisor. How much more fun would it have been to hop onto one of the tankers, towards the sea ...
____
Wenn ich Möven sehe, bekomme ich immer Fernweh - selbst wenn ich nur 15 Minuten von zuhause weg bin, mit dem Rad auf dem Weg zu meiner Steuerberaterin. Wie viel schöner wäre es, auf einen der Tanker aufzuspringen und Richtung Meer zu fahren ...






 



more beautiful places at/ mehr wunderschöne Orte gibt es hier:

Pin It!

8 Kommentare:

Astrid Ka | 14. Januar 2014 um 19:21

Ist doch schön, dass wir ein kleines bisschen Meeresgefühl hier in der Stadt haben durch den großen Strom, der dem Meer unentwegt entgegen fließt, durch die Möwen, die großen Schiffe! Und ich finde es toll, dass es auch eine Stadt direkt am Strom ist ( anders als z.B. Wien ), dass er dazugehört.
LG
Astrid

Katrin | 14. Januar 2014 um 21:09

Ja, ich habe lange gebraucht, um mich mit Köln anzufreunden, aber in den Rhein habe ich mich sofort verliebt - und die meerwärts ziehenden Dampfer.

Judith Gray | 14. Januar 2014 um 22:27

The Pigeons are just like the domestic ones we see in Australia. Boy it looks cold there! Great photos of the environment.

Gotham Girl | 15. Januar 2014 um 02:02

I'd never thought of it that way...but how true! Seagulls do give you that feeling!! Great captures and the last one is my favorite. Beautiful!

Maria Kristina Maano | 15. Januar 2014 um 06:45

Hi Katrin, thanks for visiting my blog and leaving a comment.

I'm happy to discover your page, lots of beautiful photos here :) My favorite snap for this post is that of the seagull, second from the bottom. It reminds me of my favorite fiction character, Jonathan Livingston Seagull by Richard Bach. It's the character who inspired me to be myself and follow my dreams.

This is my first comment on your page and since it's still early in the year, let me greet you and your family a happy and prosperous new year, I wish you more creative adventures for 2014!

chai-and-chardonnay.blogspot.com | 15. Januar 2014 um 06:56

Das letzte....superschoen!

Sandra von 3-ZKB | 15. Januar 2014 um 09:22

Hui toll, ich habe es in Hamburg auch immer geliebt, dort die Möwen zu sehen. In einer Stadt am Wasser zu leben ist schon toll!

Mein Lieblingsmotiv hiervon ist das Motiv mit der Brücke, der Fahrradfahrerin und der 15. Echt stark. Könnte ich mir auch gut als Postkarte vorstellen.

Joyful | 17. Januar 2014 um 04:39

A great series of photos. Weather looks similar to here this week. Happy OWT.

Kommentar veröffentlichen

I'd love to hear from you - Eure Kommentare sind das Schönste am Bloggen ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...