parks and life in Köln




I live in Cologne since about 15 years, but there are so many places I don't know yet. Last year, I considered to visit each park in Cologne, to take pictures and to write a blog about it. Today, I found a beautiful new park: the rose garden near Fort X. It's at least a beginning. And it reminded me about the book 'I never promised you a rose garden', which was one of my favourites when I was 18. No, nobody promised me a rose garden, but I still believe that everything will be fine in the end. Fine, wonderful, exciting, lovely, heartwarming and so on. I believe in happy ends. So, it was nice to see the poster I had already posted about directly outside the park, but this time not in combination with a dark, sinister, manly figure, but with a very female, beautiful, smiling Romy Schneider. I reckon that is a good sign.

Ich lebe jetzt seit etwa 15 Jahren in Köln, aber es gibt so viele Orte, die ich noch nicht kenne. Letztes Jahr habe ich überlegt, einen Blog zu schreiben und alle Parks Kölns zu besuchen und zu fotografieren. Heute habe ich einen wundervollen neuen Park gefunden: den Rosengarten beim Fort X. Es hat mich an ein Buch erinnert, das mein Lieblingsbuch war, als ich 18 war: 'Ich habe Dir nie einen Rosengarten versprochen'. Stimmt, hat niemand getan, aber ich glaube immernoch daran, dass am Ende alles gut sein wird. Gut, wundervoll, begeisternd, wunderschön, herzerwärmend etc. Ich glaube an Happy Ends. Deshalb war es besonders schön, direkt neben dem Park 'mein' Poster wiederzufinden, von dem ich bereits gepostet hatte, aber diesmal nicht in Kombination mit einer dunklen, unheimlichen, männlichen Figur, sondern mit der sehr weiblichen, wunderbaren, wunderschönen, lächelnden Romy Schneider. Ich nehme das mal als gutes Zeichen.


Pin It!

0 Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

I'd love to hear from you - Eure Kommentare sind das Schönste am Bloggen ...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...